mail arrangementer supervision E-gruppe nyviden fagligt stof debat vedtægter bestyrelse generalforsamling
forside indmeldelse medlemmer institutioner links søg

Indhold

Aktuelle arrangementer

Tidligere år


Arrangementer 2014

Arrangementer 2013

Arrangementer 2012

Arrangementer 2011

Arrangementer 2010

Arrangementer 2009

Arrangementer 2008

Arrangementer 2007

Arrangementer 2006

Arrangementer 2005

Arrangementer 2004

Arrangementer 2003

Arrangementer 2002

Arrangementer 2001

Arrangementer 1997 - 2000



til forsiden



Aktuelle arrangementer 2014

Temadag
om screening ved misbrugsbehandling
- Indføring i basis screeningsværktøj for stof-og alkoholmisbrugere.


Ca. 1½ år efter at KL kom med sine anbefalinger på misbrugsområdet hvor anbefaling nr. 10 er, at “Kommunerne skal foretage en basisscreening", samt at den tilbød en "Basisscreener for psykiske lidelser i misbrugsbehandling", er det på tide at drøfte, hvordan psykologerne på feltet har taget imod den anbefaling og det screeningsværktøj.
Temadagen har således som formål, at give mulighed for at udveksle erfaringer og overvejelser ift screeningsmetoder og screeningsværktøj.

Læs KLs anbefalinger i
"En styrket misbrugsbehandling" og om screeneren i
"Basisscreening for psykiske lidelser i misbrugsbehandlingen"


Tid
17. juni 2014 kl. 10.00-15.30.


Sted
Nørre Voldgade 15, 5. sal.
1358 København K


Deltagere
Højst 20.
Kurset er forbeholdt psykologer


Pris
13980 kr. (klik her for indmeldelse)
Gratis for medlemmer af selskabet (dog uden frokost).


Undervisere
Dagen varetages af Eric Allouche og Helge Børven, som begge har lang erfaring med arbejdet indenfor misbrugsbehandling.


Dagens indhold
  • kl.10.00-10.15. Velkommen og introduktion til dagen
  • kl.10.15-12.00. Erfaringer og overvejelser med KL´s screener. Helge Børven. Psykolog. Københavns kommune
  • kl.12.00-12.45 Frokost
  • kl.12.45-14.00 Erfaringer og overvejelser med MCMI. Eric Allouche. Psykolog. Slagelse kommune
  • kl.14.00-14.15 pause
  • kl.14.15-15.15 Sammenligning af de to værktøjer, hvordan man giver tilbagemelding til kolleger og borgere, hvordan man kan gå videre med f.eks. en udredning.
  • 15.15-15.30 Afslutning.


Tilmelding
online


Deltagerliste:
Hvis dit navn ikke er kommet med på deltagerlisten et par dage efter din tilmelding, beder vi dig sende en mail til selskabet, så fejlen kan rettes.
(IB) = Ingen betaling

Deltagerliste
Temadag
sidst opdateret d. 10/06/2014
Annonceret d. 27/05/2014
1

Marianne Bukh Ipsen (IB)

2

Tina Rathje (IB)

3

Karin Poulsen (IB)

4

Ulrik Molly-Søholm (IB)

5

Gunhild Thalund Binderup (IB)

6

Jesper Østerhaab Mogensen (IB)

7

Karoline Debois Hjelmar (IB)

8

Susanne Huynh (IB)

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20




til forsiden